Su-17M3R

Photo rare d'un Su-17M3R du 294.ORAP équipé de sa nacelle de reconnaissance KKR-1/2 (Allstedt, août 1990). On remarquera les antennes de transmission par data link des images TV et IR à l'arrière de la nacelle, ainsi que le logement vide des cassettes de fusées éclairantes KDF-38.

Rare picture of a Su-17M3R of the 294.ORAP equipped with a KKR-1/2 reconnaissance pod, seen approaching Allstedt in August 1990. The antennas of the data link transfer system for the TV and IR images, could be observed under the end of the pod. The KDF-38 flare cassettes housing was empty.

Su-17M3R

Ce tableau des effectifs du 294.ORAP datant des années 80 se rapportait à l'entretien des sièges éjectables des appareils concernés. Seules deux escadrilles de 12 Su-17M3R étaient comptabilisées. On notera également que les avions étaient désignés par leur appellation constructeur : S-52 pour les Su-17M3 et S-52UM3 pour les Su-17UM3. Parmi ces derniers, le bort nomer 58 s'est crashé le 2 avril 1985.

This table comes from the ejection seat workshop and it shows the aircraft on strength with the 294.ORAP during the eighties. Only two squadrons of 12 Su-17M3R were on the records. Note that the planes were identified with their manufacturer designation: S-52 for the Su-17M3 and S-52UM3 for the Su-17UM3. One of the latter, bort number 58 crashed on April 2, 1985.